Blogger news

Khamis, 12 Mei 2011

Restoran SS2 Murni: terbaikla dari ladangla!!!!

Assalammualaikum. Ni adalah 1st review aku mengenai tempat-tempat yang best pernah aku lawat. Well, untuk pertama kali aku akan me"review"kan sebuah kedai makan favorite aku& my fren iaitu RESTORAN SS2 MURNI.

Alkisahnya bermula bila kawan-kawan aku ajak hangout sekali-sekala kat luar kawasan "selamat" kolej. So, aku setuju jela bila diorang nak pergi hangout kat somewhere restoran yang popular dikalangan penduduk PJ (asalkan diorang tak bawak aku kat tempat bukan-bukan). Tempatnya kiranya takdela terlalu jauh dari kolej aku(but, kena naik motorsikal gak nak pergi sana). Juz 10 minit jek. Sampai sana, memang tergamam aku memandang orang punyala ramai beratur singgah makan kat restoran ni. Dah kalah warung pak jabit. hahahahaha. Ni semua gara-gara harga makanan yang murah lagi sedap, kata kawan aku.

Uishh, memang sampai sana jek, menunggu adalah wajib. Bukan menunggu makanan, tapi tunggu tempat duduk. Ramai gila lah. Meja yang disediakan bukannya tak cukup, tapi terlalu ramai orang datang. Ini yang menambah excited aku nak makan ni. Sedap benar ke sampai jadi macam tu? So, bila kitorang dah dapat meja, apalagi panggil waiter. Dapat waiter pulak, dah macam rapping plak menyebut menunya(agaknya, syarat wajib untuk kerja kat situ kot...hahahahaha). Selepas meng"order", kitorang pun tunggu jela. Sementara itu, pelbagai karenah manusia, baik pelanggan atau waiter boleh dilhat. Yang pelanggan, macam-macam jenis orang datang. Yang waiternya, sekali dulangnya penuh makanan, takde ruang kosong langsung(sampai sekarang aku terkagum diorang boleh angkat sekaligus 5-7 hidangan sekali tangan..hohoho). Meskipun ramai, janganla risau. Dah masuk 3 kali pergi, order aku selalu dapat tak sampai 30 minit. Kiranya cepat juga dalam keadaan ramai macam tu. Moh kita apa yang kitorang makan:

nasi goreng chicken chop

penuh gila la dulang dia angkat...hohoho

the delicious smoothies: Pink Panther

affordable chicken pizza

Spaghetti Carbonara With a lot Meat Ball!!

sebahagian pengunjung...

Aku tengah mengendetedarah...hahahaha

hah!! ramai tak??

Memang syok wooo makan situ. Amat disyorkan untuk mereka yang suka western food+berpatutan. Malahan, banyak blog-blog tempat makanan femes mengesyorkan jugak. Cayalah!! Malam tu memang kenyang gila. Spaghetti Carbonara diletaknya banyak meatball...wuhuuuu!! Puas hati la. Siapa-siapa hendak ke sana, ini address nya:

SS2 Murni Restaurant (Restoran SS2 Murni)
Jalan SS2/75, Petaling Jaya,
47300 Selangor

Nasihat korang yang ada duk terliur dengar cerita aku ni, cuba korang pergi& rasai sendiri. Memang best punyala!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pages

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...