Blogger news

Rabu, 14 Disember 2011

33% Lelaki, 39% Wanita Malaysia Curang??!!!

Assalammualaikum, semua. Kalau kita nak bercerita pasal curang, memang takkan habis coz curang ni sering berlaku & terjadi akibat banyak sangat sebab. Sampaikan pasal belacan pun orang boleh buat cerita pasal curang. hahahahahaha

"Engkau tahu kesukaan aku ialah belacan. Kenapa kau masak sayur asam tak mau campur belacan??!! Sekarang aku pancung leher kau!!"

Itu baru takat nak pancung, belum tengok lagi yang bergaduh nak rak lagi. Ada yang sampai gaduh baling barang rumah, gaduh main kejar-kejar(ala..macam dalam cerita Madu Tiga tu~), main merajuk la konon & paling naya, siap menderem pakai bomoh lagi. Pulak dah. hahhahahahaha

Ok. Zaman sekarang ni, tak tau apa nak kabo pasal orang kita, orang Malaysia. Baru-baru ni, ada satu kajian dibuat oleh Syarikat Kondom Durex (bukan Susu Dumex..hahaha) mengatakan yang orang Malaysia ni adalah ke-3 tertinggi kecurangan di dunia??!! OMG, biau bona cik tun oitt~~

Rakyat Malaysia di tangga ketiga sebagai pasangan paling curang di dunia seperti yang dilaporkan oleh China Press.

Menurut tinjauan yang dilakukan, 33% lelaki di Malaysia mengaku bahawa mereka tidak jujur kepada pasangan-pasangan mereka. Negara Thailand pula 54% di tempat pertama di ikuti oleh Korea Selatan dengan peratusan 34%.

Russia dan Hong Kong di tangga ke-empat dan ke-lima dengan peratusan masing-masing 32% dan 29%.

Sebilangan 39% wanita di Malaysia juga mengaku bahawa mereka pernah mengkhianati pasangan. Dua negara di tangga teratas pula ialah Nigeria 62% dan Thailand 59%.

Wanita Russia di tangga ke-empat paling suka berlaku curang di dunia sementara Singapura di tangga ke -lima.

Tinjauan itu dilakukan oleh sebuah syarikat pengeluar kondom, Durex berdasarkan tinjauan terhadap 29,000 orang di 36 buah negara seluruh dunia.

Tinjauan itu juga mendedahkan bahawa secara purata, lelaki Malaysia mempunyai 3 orang pasangan seks sepanjang hidup manakala Hong Kong dan Singapura di tangga teratas dengan jumlah 16 orang pasangan seks sepanjang hidup. Data ini adalah yang tertinggi di Asia.

So, apa pandangan korang? Apa nak jadi? Tak taula nak kata apa beb. Nak cakap lebih, aku ni bukannya kaunselor perkahwinan. Nak kata kajian ni tak betul, kalau tak salah aku ada hari tu aku terbaca surat khabar apa tah mengatakan peratusan kes penceraian di Malaysia semakin meningkat. Pulak dah. Tak tau nak koba apa seyh. Lepas ni, yang berkahwin tu, tolongla jaga perkahwinan anda. Tak kisahla anda yang laki ke, bini ke, tanggungjawab mempertahankan masjid anda terletak di tangan anda juga. Dah tu, takkan anda yang kahwin, mak bapak anda pulak yang nak protect kan? Biarpun apa-apa alasan sekalipun, sentiasa percaya pada ketentuan Allah S.W.T (bagi yang beragama Islam). Sentiasa anda mencari penyelesaian kalau ada masalah berlaku & sifat tolak ansur serta bermuafakat antara suami isteri amatlah digalakkan.

Kepada samada laki (mostly lelaki yang kuat curang..hahahaha) atau bini yang menggatal nak pasang luar, adalah dinasihatkan bawak-bawakla bertaubat. Ingatlah, perkahwinan itu adalah ibadat dan sunnah. Takde dalam sunnah suruh anda curang kepada pasangan anda. So, ingat-ingatlah janji-janji anda pada pasangan anda sekiranya terdetik nawaitu syaitan nak perdajal anda untuk berlaku curang. Renung-renungkan & selamat beramal!!

thankzz dari sumber: http://drysheet.blogspot.com/

2 ulasan:

  1. wahh...x sgka plakk ekk...39%...lbh tgi dri peratus lelaki kn?? hehehe

    BalasPadam
  2. @mizzniya...bru ko tau? hahahhaha

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...