Blogger news

Rabu, 30 Mac 2011

Princess Natasha Hudson: permintaan awak ditunaikan

Assalammualaikum semua. Seperti yang kita maklum, sudah tersurat janjiNya bahawa setiap kehidupan akan berakhir pada kematian. Hari ini, sewaktu aku menonton Ugly Betty Season 2, ada satu babak dimana Betty menulis blog mengenai istilah "Good Bye" atau selamat tinggal. Mungkin satu kebetulan pada hari ini, aku terjumpa seorang kawan aku, Nur Hidayah, menceritakan bahawa kawan dia, Princess Natasha Hudson sekarang sakit kanser hati tahap kritikal, dimana hayatnya tinggal 1 tahun lagi. Kawan aku mohon supaya sesiapa yang membaca wallpostnya, diminta untuk dibacakan doa & bermohon agar Puteri dapat sembuh, meskipun harapannya tipis. Puteri juga meminta agar sesiapa yang membaca note, tolong sebarkan agar hajatnya untuk mohon maaf kepada ibu bapanya tercapai. Berikut adalah note yang ditulis dalam account facebooknya:




Maafkan Sha andai selama ini Sha pernah buat salah kat awak semua.Andai Sha pernah buat awak semua marah.Andai kata-kata Sha selama ini menyakitkan hati awak semua.Maafkan Sha.Sebenarnya Sha tak ada niat pun nak menyinggung perasaan awak semua.Sha rasa gembira sangat dapat kawan dengan awak semua.Sha sayang awak semua.Sayangnya Sha kat awak semua sama taraf sayang Sha terhadap keluarga Sha.Jika Sha pernah menulis di dinding dan Sha cakap Sha sayang dia,itu bermakna Sha sayangkan awak semua sangat-sangat.Sha anggap awak semua macam adik beradik Sha sendiri.

Sebenarnya,selama ni Sha ada masalah.Masalah yang hampir membuat hidup Sha rasa gelap-gelita.Pada 23 Mac yang lepas,Sha telah jatuh pengsan di sekolah ketika sedang giat menimba ilmu agama.Sha rasa pening dan pandangan Sha serta merta gelap.Selepas itu Sha tak tahu apa yang terjadi pada Sha selepas itu.Bila Sha buka mata dari pengsan,Sha lihat Uncle Lee,Aunty Mary dah ada di tepi Sha.Mereka nampak macam sedih.Sha masih lemah pada tengah hari itu.Uncle Lee suruh Sha bermalam di hospital.Sha pada mulanya tak nak.Tapi Sha mengalah setelah Uncle Lee berusaha untuk pujuk Sha.Sebelum itu,Sha ada sesuatu permintaan kat Uncle Lee.Sha minta supaya Sha boleh main laptop sepanjang berada di hospital.Walaupun Sha itu agak melawan undang-undang,tapi Sha berkeras juga nak Uncle Lee bawa laptop kesayangan Sha.Sebenarnya Sha nak online facebook.Sha tak nak kawan-kawan Sha tercari Sha.

Keesokan harinya,kepala Sha mula sakit lagi.Sha panggil seorang jururawat.Sha diberi suntikan ubat tahan sakit.Lepas tu Sha batuk-batuk,dan Sha terkejut tengok darah yang tekeluar dari mulut Sha.Sha rasa marah kat doktor.Sha pergi ke bilik tempat doktor yang merawat Sha dan Sha tanya apa sebenarnya sakit Sha.macam ni la pebualan Sha dan doktor tersebut

Sha : doktor ! Sha tak kira doktor . Sha nak juga Sha ni sakit apa sebenarnya.??Sha sakit apa.Kenapa nak rahsiakan dari Sha !

Doctor:Bertenang cik Puteri Natasha Ieyma.bertenang.Bukan begini caranya . . .

Sha : doktor ! cakaplah apa sakit Sha . janganlah banyak ceramah(Sha memang marah)

Doctor: okay,memandangkan cik Pu . .

Sha: tak payah panggil panjang-panjang ! just call me SHA ok !

Doctor : begini cik Sha,sebenarnya setelah diperiksa dengan teliti,kami dapati cik Sha telah menghidapi penyakit kanser

hati.Diharapkan cik Sha dapat bersabar.Cik Sha juga tidak dapat menjalani kehidupan seperti orang lain juga.Kanser Cik Sha sebenarnya dah sampai tahap 4 iaitu tahap kronik yang tak dapat di ubati lagi.

Sha : apa ?? jadi sha dah nak pergi .(Sha terus pengsan lagi)

bila Sha dengar penjelasan dari doktor,Sha rasa badan Sha lemah sangat.Bangun ja Sha dari pengsan,Sha tak nak cakap dengan sesiapa pun.Uncle Lee tanya dah makan ke belum,Sha tak jawab.Malah Sha suruh dia orang keluar . Sha halau diaorang.Uncle Lee nampak sedikit kecewa.Maafkan Sha Uncle Lee,Sha tak ada niat pun nak buat Uncle lee macam tu .

Laagipun Sha dah nak mati.Tak ada gunanya Uncle lee nak jaga Sha.

malam tu pula,Sha kedua Sha kat hospital,Sha terkejut sangat-sangat.Abang Ruey dan kembar Sha iatu Sis Nurul datang melawat Sha.Rupanya Uncle Lee dah maklumkan pada family Sha tentang Sha.Sha terharu dengan kedatangan mereka berdua.Walaupun jauh mereka sanggup datang jumpa Sha.Tapi Papa dan Mama Sha mana ? Mereka tak sayang Sha ke ?Abang Ruey cakap mereka sibuk dan tak ada masa nak jenguk Sha.Sampai hati Mama dan Papa buat Sha macam ini.Sha tahu la yang Papa masih marah kat Sha pasal hal yang dulu.Hal yang Sha asyik membantah cakap Papa.Ya,memang Sha degil,jahat dan nakal.Sha memang tak sebaik anak kesayangan Papa.Sha memang tak macam Sis Nurul.Sha tau tu semua.Tapi sekurang-kurangnya waktu Sha perlu sokongan,dia patut datang.Tapi mama pun macam tu.Mama Papa maafkanlah kesalahan Sha.Sha minta ampun.

Andai saja sesiapa yang membaca apa yang Sha tulis.Sha mohon agar disebarkan.Sha mohon.Biar la 1 Dunia tahu yang Sha ni amat memohon kata maaf dari Mama dam Papa.Terima kasih kawan-kawan sebn sudi layan segala karenah Sha. terima kasih.Tentang pemuda bisu yang Sha suka tu,Sha fikir biarlah Sha pendamkan lah sahaja perasaan Sha.Sha tak nak kecewakan dia.Andai dia terbaca yang Sha tulis ni.Satu ja yang Sha boleh cakap "WO AI NI SO MUCH".Awak mungkin dilahirkan sebagai orang yang bisu.Tapi cinta dan sayang Sha tak pernah berubah.Sha tak nak disaat awak mencintai Sha,Sha pergi begitu sahaja.Biarlah Sha simpa ja perasaan ni <3 okay samapi disini sahajalah.Sha sayang awak semua.Terutama sahabat baik Sha iaitu ShieChie atau lebh dikenali sebagai NUR SHIMA SINCLAIR. ShieChie,walaupun kita baru kenal,Sha sayang sangat-sangat kat ShieChie.Dan satu lagi kawan yang terbaik pernah Sha ada iaitu Erna Hamzah. Erna kamek sayng kitak <3 Akhir kata,andai Sha pergi,Sha serahkan account facebook pada Sis Nurul.Harap awak semua gembira kawan dengan Sis Nurul.Waktu Sha tulis ni pun Sha tengah nangis.Sha tahu yang Sha tak akan dapat hidup lama.Sha hanya tunggu masa.Sha dijangka dapat hidup dalam 1 tahun lebih sahaja. Apapun Sha tetap sayang awak semua.Sekarang Sha nak habiskan sisa hidup Sha dengan kegembiraan.Sha tak nak lagi sedih-sedih.Sha kena kuat .


Sejujurnya, hati aku sebak membaca permintaan terakhir saudari Puteri ni. Aku sendiri mempunyai pengalaman kehilangan Allahyarham kakak aku yang meninggal akibat kanser tulang. Aku faham macam mana sedih & pilu menhitung hari-hari terakhir Allahyarham kakak aku. Malahan, tindakan untuk menjadikan Juru-xray sebagai karier aku adalah sebagai menyambung hasrat Allahyarham yang tak kesampaian untuk berbakti pada terutamanya pesakit-pesakit kanser.

Kepada Saudari Princess Natasha Hudson, InsyAllah permintaan awak akan ditunaikan. Janganlah bersedih, permintaan anda akan dibacakan oleh setiap orang yang mengunjungi blog saya. Setiap ayat yang dilafazkan adalah doa & andai lebih 40 mukmin membaca doa untuk awak, InsyAllah awak tentu akan mendapat kemaafan dari orang tua anda. Saya, Izzy Izzudin akan sentiasa mendoakan kesejahteraan & keampunan untuk awak. Banyak-banyakkanlah berzikir, mengingati Allah S.W.T. Sentiasa kuatkan semangat & terima qada dan qadar dengan iman & hati yang terbuka. Ingatlah, setiap apa yang berlaku, sentiasa ada hikmah yang tersembunyi. Moga, Allah S.W.T akan memberi peluang pada awak untuk terus berbakti & beramal di dunia ini.

PS: Mohon sesiapa yang baca, tolonglah sebar-sebarkan. Ini adalah permintaan terkhir saudari kita.

"Bagaimana sulitnya kehidupan, pastinya dicelah-celahnya terselit nilai kebahagiaan yang tidak tercemar sedikit pun"

2 ulasan:

Pages

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...