Blogger news

Jumaat, 4 Julai 2014

Suatu Coretan Di Malam Ramadhan...

Assalammualaikum, semua. hurmm..kalo tengok jam, dah pukul 2.30 pagi. Alang-alang tak tido, baik blogging sekejap...

ni tak start lagi siaran tarawikh....baru selawat dengan zikir-zikir...

Kalo setiap ramadhan, dah jadi kebiasaan aku akan tengok siaran langsung tarawikh di Tanah Mekah. Seronok tengok orang gi Mekah ni, lebih-lebih time bulan posa ni...huhu. Tapi, sejak dah zaman kerja ni memang terganggu tabiat aku ni. Tapi sekarang Alhamdulillah. Berkat clash dengan ex-awek aku tahun lepas, aku berjaya membeli Samsung Tab 2/10. hoho. Lepas tu, download la pulak Astro On The Go. Kini, hidupku ceria kembali. Tak payah nak beli TV. Sonang nak nengok TV kat mana-mana, even tengah on-duty kat dalam bilik bedah sekalipun. hahahaha. 

Kebetulan, aku dah apply seminggu cuti sempena awal ramadhan. Aku mintak cuti ni bukan saja-saja, tau? Banyak urusan nak disiapkan. Aku sekarang nak mohon loan kereta. Sekarang ni payah gilerla kalau takde kereta. Sebelum ni, aku banyak berjalan kaki pergi kerja, pergi Alamanda (yang ni naik bas la, takkan aku nak jalan kaki pulokk), turun bandar KL, atau pegi mana-manala. Sonang cakap, kerana tabiat aku yang suka menggunakan kaki secara optimum ni telah menyebabkan kaki aku lagi tough dan sado dari badan. hahahahha. Tapi, tak bolehla camtu kan? Lagila bila kerja hospital ni, bila-bila masa jek dia call kita untuk kes urgent@emergency. Time tu, dah tanggungjawab kita kena ada sekelip mata(aku cakap sekelip mata coz kadang-kadang ada doktor ni ingat kita ni duk dokat, pastu datang naik tikar tobang...bangang) dah ado kat department, standby wat kes diorang. huh. Time ni korang bayangkanla, betapa gagih(gagah+gigih)nya aku berjalan nak 2km lebih dari rumah ke hospital untuk buat kes? Kalau siang takpela jugak, ni kalau dapat kes tongah-tongah malam, memang dahsyat gak keberanian aku, lobih-lobih lagi nak seberang somak samun ngan kebun tongah-tongah golap nak pergi hospital. hoho. So, secara tuntasnya kereta memang keperluan asas & kene ada. 

my tool-box....ngah siapkan detailing sambil tengok siaran tarawikh
Pastu, tujuan apply cuti ni gak sebab nak ada masa siapkan order baju orang. Aku ada buat servis design & wat detailing baju. Kelass ko Jahh!! Ko cakap nak baju macam mana, bling-bling, diva cam Ning Baizura, nak ropol-ropol cam Ramlah Ram?? Semua mak sodiakan!!! hahahahaha...cam haram...

Korang-korang yang pembaca blog aku selama ni mesti tau yang cita-cita asal aku adalah Designer. Selain nak jana pendapatan duit lebih(dahla buat oncall, pastu ambik upah design baju lagi...huh, gagih kau!!), aku nak kumpul pengalaman dengan design-design baju ni yang kebanyakkannya ditempah oleh kawan-kawan sekerja yang percaya dengan bakat aku. Time nila, nak kumpul pengalaman dengan asah bakat yang selama ni duk pendam jadi pekasam. So, sapa cakap kalau dah kerja radiographer tak boleh pursuit cita-cita designer? InsyAllah, yakin boleh!!!!

ni Floral Mask. Functionnyer nak buang sel-sel mati +
black &white head disekitar muka....tapi, kenapa pink? -.-" i hate pink
Kebetulan, sewaktu menguruskan application for loan keta(berurusan dengan admin hospital), kawan aku, Ieka Usahawati Berjaya gitau order aku dah sampai. Huishh, dak Ieka ni memang store berjalan. Semua barang dijualnya; tupperware, lotion, baju, kek, tudung, alat-alat facial care, shaklee dan segala macam yang boleh dijual. Hari tu aku ada order Floral Mask dari dia untuk kegunaan sempena nak raya ni (saja nak try. Kut-kut biaula berseri-seri sikit muka raya tahun ni...hehe). Setelah tengok bermacam-macam testimoni pengguna & dak Muaz laki si Ieka ni pun pakai gak, aku yang metroseksual ni kompom tak nak mengaku kalah. So, aku pun order satu. Bila dah dapat ni, baguss nau supplier ni. Ingatkan beli Floral Mask, dapat tu jek. Rupanya dibagi sekali Eye Mask siap ngan Surah Yassin. hoho. murah rezeki supplier ni. Amin...

Sekarang, habis coret-coret ni aku bercadang menyambungkan kerja wat detailing baju sampai ke sahur. Takut terlepas sahur macam semalam. 

Ok tu jek. Ni jela coretan untuk membuang sedikit masa dan kebosanan. hah lupa lak, SELAMAT BERPUASA & MENYAMBUT RAMADHAN KAREEM!!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pages

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...