Blogger news

Rabu, 21 Mei 2014

Anak Malaysia pertama memenangi Masterchef UK!!!

Assalammualaikum semua. Khasnya pada peminat seni kulinari dan dunia masakan Malaysia, adalah satu pencapaian yang membanggakan dan mengharumkan nama Malaysia apabila seorang surirumah yang berasal dari Ipoh, Perak kini menjadi Juara Masterchef UK. 

Menurut Puan Catherine Chin Wan Ping Combes merupakan seorang anak Malaysia kaum cina, beliau berasal dari "bandar kulinari" (Ipoh). Membesar dibawah citarasa dan inspirasi ibunya, beliau mempelajari bahawa masakan adalah salah satu cara untuk meluahkan kasih sayang. Beliau mula mempelajari ilmu masakan secara serius ketika menyambung pelajaran ke universiti. Kini, beliau telah berkahwin dan bersama keluarganya menetap di Bath, England. Biarpun bermaustautin di England, kenangan dan masakan Malaysia tidak dilupakan & baginya, tujuan memasuki Masterchef UK adalah untuk memperkenalkan seni kulinari Malaysia pada orang ramai, khasnya di United Kingdom. Antara masakan yang dipersembahkan di MasterChef Uk pusingan akhir adalah Sup Wantan dan Sari  Straw Mushroom (pembuka/appetizer), Nasi Lemak bersama Sambal Udang dan Ikan Bilis, Ayam Goreng Oat dan Telur Puyuh (hidangan utama/main course) dan Kelapa Panachotta dan Sari Nenas dan Mangga.


Ucapan setinggi tahniah pada Puan Catherine Chin Wan Ping Coombes. Semoga terus berjaya memperkenalkan masakan kebanggaan Malaysia.

PL: ni yang bersemangat nak masuk Masterchef tahun depan ni...

2 ulasan:

  1. Ada tenguk tpntak perasan dia ni org Malaysia..hebat ye..
    Okey kalau izzy masuk akak vote hehe

    Eh..MC ada vote ke....

    BalasPadam
    Balasan
    1. xde..tp, insyAllah kalo thun dpan masterchef trbuka(bukan selebriti, allstars blabla...), sy akn join...

      Padam

Pages

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...